toggle-left toggle-right
RMTV

Mikor és hogyan kell mentőt hívni?

2024-08-15 08:41:35

A mentőhívás során fontos a pontos és részletes tájékoztatás. A mentésirányítóval való kapcsolatfelvétel során nyugodtnak kell maradni, és egyértelműen meg kell adni a helyszínt, a probléma jellegét és a beteg állapotára vonatkozó információt. Az ezt követően utasításoknak követése is alapvető jelentőségű, mivel a helyszíni elsősegélynyújtás életmentő lehet, amíg a mentők megérkeznek.

Az Országos Mentőszolgálat célja az életmentés, és a sürgős ellátás biztosítása. Az ország 256 mentőállomásán mintegy 8500 mentődolgozó munkálkodik azon, hogy a segítség 15 percen belül megérkezzen az ország bármely területére. Az indokolatlan hívások azonban a valóban rászoruló személyek ellátását késleltethetik, ami pedig akár emberéleteket is veszélyeztethet.

Az Országos Mentőszolgálat adatai szerint az elmúlt évben napi átlagban több mint 3500 esetet kezeltek, amelyek jelentős része a szív- és érrendszeri problémák, a traumás sérülések, illetve a hirtelen rosszullétek közül kerültek ki. Ezek a statisztikák is tükrözik a helyes mentőhívás fontosságát, valamint a tudatos döntéshozatal szükségességét.

Élő adás
NMHH


A Rákosmente TV médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra program keretében támogatja
facebook