toggle-left toggle-right
RMTV

A fogyasztóvédelem jelentősége az ünnepek idején

2021-12-08 16:03:53

A jelenleg hatályos fogyasztóvédelmi törvény 1988. március 1-jén lépett életbe, és a természetes személyeket hivatott védeni olyan esetekben, amikor egy vállalkozás velük szemben nem megfelelően jár el, nem biztosítja a jogaikat vagy nem ad megfelelő tájékoztatást. A fogyasztóvédelem fő célja pedig, hogy a kereskedelmi láncok minél szélesebb körben jogkövető magatartást tanúsítsanak. A karácsony közeledtével egyre fontosabb, hogy a vásárlók – saját érdekükben - odafigyeljenek az adott üzletek tájékoztatásaira, kiváltképpen internetes rendelés esetén.

A szakértő elmondása alapján a karácsony utáni időszakban tapasztalható egy enyhe emelkedés, amikor a fogyasztók panaszbejelentéssel élnek, ugyanis ekkor viszik vissza a mérethibás, vagy kevésbé tetsző ajándékokat, illetve sokan a két ünnep között vásárolnak csak, hiszen olyankor több a leárazás. Amennyiben valaki azt tapasztalja, hogy az adott üzlet nem tájékoztatta megfelelően, vagy nincs feltüntetve az adott termék ára, esetleg a vállalkozás nem elérhető, úgy a vásárló a lakcíme szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat.

Fontos kiemelni, hogy a panaszbejelentést megelőzően azzal a vállalkozással, ahol a vételezés megtörtént, bizonyítható módon, írásos formában fel kell venni a kapcsolatot, mivel a vevő így tudja igazolni magát, valamint erre alapozható a későbbiekben, a hivatal felé megfogalmazott kérelem.

Élő adás
NMHH


A Rákosmente TV médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra program keretében támogatja
facebook